پارتیشن

جمعه، 26 بهمن 1397 0

دیوار ها در ساختمان وظیفه جداسازی و تفکیک فضاهای مختلف را بر عهده دارند. این عملکرد جداسازی به ظاهر امری ساده میباشد اما نقش بسیار مهمی در دکوراسیون داخلی ایفا میکند. در گذشته تمام فضاها به چهار دیواری خلاصه میشد و فعالیت های افراد در فضاهای محدود صورت میگرفت. اما امروزه با خلق ایده های نوین در خصوص طراحی داخلی و توسعه صنعت معماری, میتوان از فضاهای موجود در ساختمان استفاده ی بهینه نمود و آنها را طبق سلیقه ساکنین طراحی کرد.
   پارتیشن بندی چیست؟
پارتیشن به معنای قسمت بندی و جداسازی ست. با استفاده از پارتیشن بندی میتوان از فضای مورد نظر استفاده بهینه نمود. مثلا فضاهای بزرگ را میتوان به چند قسمت تقسیم بندی کرد و عملکردی متفاوت در هر بخش انجام داد. از پارتیشن بندی در انواع مکان های اداری, مسکونی و غیر مسکونی میتوان استفاده نمود و با تفکیک فضا چندین فضای کاربری طراحی و ایجاد کرد.
پارتیشن ها به دو دسته ی ثابت و متحرک دسته بندی میشوند. پارتیشن ثابت بر روی زمین پیچ و مهره و نصب میشود. ارتفاع بعضی از این پارتیشن ها بلند است و به سقف متصل میشود و ارتفاع بعضی دیگر کوتاه میباشد. پارتیشن متحرک یا شناور همانطور که از اسمش پیداست قابل جا به جایی ست و میتوان محل قرارگیری آن را طبق دکوراسیون مورد نظر تغییر داد.
پارتیشن ثابت نیز به کف و سقف وحتی یک یا دو طرف دیوار نیز میتواند متصل شود
پارتیشن های پیش ساخته گچی را میتوان به سهولت در هر قسمت از ساختمان به کار گرفت .
زیبایی .سهولت نصب .وزن نسبتا کم .سرعت در اجرا و رنگ امیزی از خصوصیات پارتیشن های گچی میباشد